Page 6 - Professional Line First issue
P. 6
инТервю
интервю с панайот николов, Търговски директор на Бош автомобилно оборудване:
виСокоТо качеСТво
е вСе по-ТърСено на пазара
От 2010 г. Панайот Николов ръководи отдел “Автомобилно оборудване” в Роберт Бош
ЕООД. Отделът отговаря за аутомотив бизнеса на Бош на територията на България и
Македония. Преди това г-н Николов е заемал търговски и мениджърски позиции в Шел
България ЕАД, Приста Ойл ЕАД и Скания България ЕООД.
Г-н Николов, какви са тенденциите в развитието на Г-н Николов, бихте ли ни запознали с продуктовата
пазара на автомобилно оборудване и авточасти в гама на Бош, свързана с тежкотоварните превозни
България? средства?
По мое мнение през последната година пазарът е В областта на тежкотоварните автомобили Бош Авто-
нараснал, като ръстът е едноцифрен - от порядъка на 5 мобилно оборудване предлага акумулатори, чистачки,
до 6%. По-важната тенденция според мен е, че наблю- части и цели компоненти по дизеловата горивна систе-
даваме преструктуриране на клиентското търсене в ма, светлини, филтри, стартери, генератори, кормилни
посока по-високо качество и готовност на клиентите системи, както и системата за третиране на изгорели
да плащат за това. газове Bosch Denoxtronic. Мога да кажа уверено, че
в сегментите “Дизелова горивна система”,
Това означава ли, че се подобрява и културата на
потребителя в България? “Акумулатори” и “Чистачки” заемаме
Да, съгласен съм, че културата на потреблението се една от лидерските позиции на
развива в положителна посока. Това е свързано и с българския пазар.
увеличения фокус на фирмените потребители върху
оперативните разходи и подобреното планиране. Все
повече компании осъзнават, че по-доброто качество Освен това в България предлагаме сервизните кон-
им спестява в последствие разходи за извънредни цепции Bosch Diesel Center, Bosch Diesel Service,
ремонти и непланирани престои. Bosch Module и Bosch Car Service.
продължава на стр. 6 >
4